Ostegun Santua C 2019-04-18
HOMILIA

Anai-arrebok!

Gaurko ebanjelioan irakurri dugunez, kristautasuna bata bestearen zerbitzari izatean datza. Horixe agertu du Jesusek ikasleei oinak garbitzean.

Jakina, zerbitzu hau zentzu orokor eta unibertsalean hartu behar da. Kristaua ez da mugatzen ghetto batera, itxitura batera.

Bi dokumentu edo gai aipatu nahi nituzke. Batetik, 2019ko otsailean Emirerri Arabiar Batuetan Aita Santuak eta hango Emir batek sinatu zuten dokumentua: «Anai-arreba artekotasuna zimentarri bat da». Bestetik, bihar, Erroman, ostiral santuko Gurutze Bidea gidatu duen Eugenia Bonettiren gogoeta.

«Anai-arreba artekotasuna zimentarri bat da». Zimentarria, munduan bakea eta bizikidetasuna nahi baditugu. Bi erlijio monoteista handiren buruzagiek sinatua da. Dokumentua ez da ari islamaz eta katolikotasunaz. Jainko bakarra aitortzen duten bi erlijioren buruzagik sinatua da, eta munduko bakea eta bizikidetasuna dute helburu.

«Tradizio desberdinek balore-ondare bat dute». Tradizio guztiek jakin behar dute proposatzen ondare hori giza duintasunaren, giza errespetuaren eta anai-arreba artekotasunaren mesedetan. Katoliko batek bere balore-ondarea du. Musulman batek bere balore-ondarea. Ateo batek bere balore-ondarea.

Nola sortu mundu anai-arreba artekoago bat? Hori da erronka. Kontua ez da energiak ergelkerietan gastatzea. Kontua ez da hitz eta pitz aritzea. Bakoitzak bere balore-ondarea proposatu eta bizitzea da. Eta esaten du dokumentuak: garrantzizkoa da hau «populismo bat dagoen honetan, munduko gure sistema demokratikoaren oinarrizko baloreak arriskuan jartzen dituen honetan».

Nork bere nortasuna azaltzea, proposatzea eta bizitzea da kontua. Nork bereari uko egin gabe, bestearena errespetatzea. Kristauok geure nortasuna dugu; geure bide, egia eta bizi Jesus dugula aitortzen dugu; hori kontuan izanik eta biziz, besteak bidelaguntzat hartzea da kontua.

Hiru gauza planteatu ditu Aita Santuak: batetik, nork bere ondarea ondo ezagutu eta bizitzen saiatzea; bigarrena, bestea ezagutzen saiatzea beraren nortasunean; hirugarrena, pluralismoa.

Azken batean, errazkerian eta arinkerian erori gabe, zintzo bizitzea da kontua, egiati izatea, ezkutuko eta mozorrotutako asmoekin jokatu gabe. Benetan mundu hobeago bat egin nahi izatea.

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Hermanos y hermanas:

He dicho en la primera parte, el espíritu y la vida de servicio a los que nos invita el evangelio de hoy tiene que ser global. No podemos limitarnos a un estrecho entorno. A este respecto, he citado, brevemente, el documento que el febrero pasado firmaron en los Emiratos Árabes Unidos el Papa y un Emir de aquel país: «La fraternidad es una piedra fundamental». En esta segunda parte quisiera hacer mención del pensar de la monja Bonetti, de 80 años, que va a dirigir en Roma el Via Crucis de mañana. De paso, quisiera recalcar la importancia que tiene el preparar de antemano el Vía Crucis, el tema, el texto, sea en Roma, sea en Lazkao; no es cuestión improvisa a última hora.

Esta monja ha pasado muchos años en África, dedicada como ella dice a que no haya «No más esclavos». Desde varios reside en Roma. El año 2012 creó, precisamente, junto con otros religiosos y laicos, la Asociación «No más esclavos».

Se refiere, particularmente, a las mujeres explotadas sexualmente, a los niños víctimas de la trata. Son los «nuevos esclavos de nuestro mundo actual», dice la religiosa.

Es sobre estos temas que va a reflexionar en las 14 estaciones del Via Crucis de mañana. No se trata, por lo tanto, de una exposición dulzona de lo que sea. Va a reflexionar sobre las víctimas de la trata, de los menores mercantilizados, de las mujeres forzadas a prostituirse y de los migrantes.

La trata de personas dice «es una cadena de muerte, una cadena que está destruyendo una generación de jóvenes y mujeres de modo particular, provenientes de todas partes de todo el mundo». Y continúa: «Desgraciadamente muchas veces hoy ya no sabemos reconocer quién está necesitado, quién está herido y humilado…».

Ayer, miércoles santo, leí en la revista «Vida Nueva», que no solemos hablar de la trata de personas. He creído oportuno hacer hoy esta mención explícita.

Pero cuidado. Este tema, tal vez, lo podemos considerar un tanto lejano a nosotros. Hace pocos meses, un señor me decía que en Lazkao se está distribuyendo impunemente la droga. Que están haciendo estragos en nuestra juventud. Es también una manera de trata de personas.

Zerbitzari izatea, gai seriosa da. Gai zabala. Lagundu gaitzala bere ikasleei oinak garbitzeraino beheratu den Jesus maiteak.

Dionisio Amundarain